Jak zaprojektować funkcjonalne domowe biuro?

Jak zaprojektować funkcjonalne domowe biuro?

Coraz więcej osób wybiera tzw. pracę zdalną. Zostając w domu oszczędzamy czas i pieniądze, które w dużej mierze pochłania dojazd do firmy. Wraz z Olgą Koźlik, ekspertem ds. wyposażenia wnętrz z firmy Moll, podpowiadamy jak urządzić funkcjonalne domowe biuro.

 

Na tzw. „telepracę” decydują się najczęściej młode matki, przedstawiciele handlowi lub dziennikarze. Bez względu na formę zatrudnienia, wszyscy telepracownicy potrzebują komfortowego miejsca, w którym będą mogli w spokoju wykonywać swoje obowiązki. Zaletą domowego biura jest możliwość urządzenia go według własnego gustu i potrzeb. Pomoc fachowców nie będzie potrzebna.

 

Zadanie nr 1 – znajdź odpowiednie miejsce

 

Najlepiej jeśli na nasze biuro przeznaczymy pokój, z którego nikt inny nie korzysta. Dzięki temu miejsce to będzie kojarzone wyłącznie z pracą, gdzie bez problemu możemy przyjmować naszych potencjalnych klientów.

 

Czytaj również: Jak urządzić domowe biuro?

 

Problem pojawia się wtedy, gdy w mieszkaniu nie ma możliwości zagospodarowania wolnego pomieszczenia. Wówczas, niezależnie w którym miejscu wygospodarujemy kąt do pracy, dobrze jeśli odgrodzimy go od reszty przestrzeni.

 

 

- "W takich przypadkach warto zainwestować w ścianki działowe" – mówi Olga Koźlik, ekspert ds. wyposażenia wnętrz współpracująca z firmą Moll, producentem zestawów biurkowych – "Są łatwe w montażu i mogą służyć dodatkowo jako regał na dokumenty lub przybory biurowe. Innym sposobem może być postawienie dekoracyjnego parawanu."

 

Czytaj również: Urządzamy kącik biurowy w domu

 

Zdecydowanie najgorszym miejscem na domowe biuro jest sypialnia. Widok dokumentów czy komputera tuż przed zaśnięciem lub bezpośrednio po przebudzeniu wywołuje niepotrzebny stres.

 

Zadanie nr 2 – wybierz odpowiednie meble

 

Biurowe meble powinny być funkcjonalne i ergonomiczne, czyli dostosowane do naszych potrzeb. Przydadzą się regały na dokumenty i kontenery, służące do przechowywania podręcznych przedmiotów. Najlepsze są te mobilne (na kółkach), które sprawdzą się zwłaszcza w małych pomieszczeniach – zawsze będzie można je gdzieś wsunąć. Najważniejszym meblem w każdym miejscu pracy jest biurko.

 

To przy nim spędzamy najwięcej czasu, dlatego tak ważne jest, żeby jego budowa nie przyczyniała się do nadwyrężania kręgosłupa. Sprawdzą się modele z systemem regulacji wysokości i kąta nachylenia blatu oraz możliwością montażu różnego typu nadstawek (np. na komputer lub drukarkę). Takie mechanizmy wpływają na poprawę komfortu pracy.

 

 

- "Pamiętajmy aby wybierać biurka z matowym blatem" – mówi Olga Koźlik z firmy Moll – Takie powierzchnie nie odbijają refleksów światła, dzięki czemu nie męczą naszego wzroku.

 

Równie ważny jest dobór krzesła. Najlepiej jeśli będzie ono miało regulowane zarówno oparcie, jak i siedzisko. Taki system zapewni optymalne podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa i pozwoli uniknąć negatywnych skutków długiego siedzenia w jednej pozycji – bólu pleców, szyi i karku.

 

Zadanie nr 3 – funkcjonalna aranżacja

 

Pamiętajmy, że dużo łatwiej pracuje się w zadbanym i uporządkowanym pomieszczeniu, gdzie wszystko jest na swoim miejscu. W zasięgu rąk ustawiamy najczęściej używane przedmioty – klawiaturę, telefon, przybory do pisania, etc. Dokumenty ułóżmy tematycznie w dużych segregatorach, które będą przechowywane np. na regale. Dzięki temu szybciej odnajdziemy to, co w danym momencie będzie nam potrzebne. Przyda się tablica korkowa, na której przyczepimy potrzebne numery telefonów, plan dnia lub zadania do wykonania. Nie zapominajmy o prawidłowym oświetleniu – naturalnym i sztucznym.

 

Czytaj również: Jak zaaranżować pokój na domowe biuro?

 

Lampa biurkowa musi oświetlać całe pole optymalnego widzenia, czyli przestrzeń, którą obejmujemy wzrokiem. Dla praworęcznych zalecane jest ustawienie jej po lewej stronie, dla leworęcznych – po prawej. Wówczas nie zasłonimy swoim ciałem źródła światła. Z kolei okno, które stanowi główne źródło naturalnego światła, nie powinno wychodzić na ruchliwą ulicę – hałas będzie nas tylko rozpraszał.

 

 

Na koniec zadbajmy o dodatki. Dyplomy, zdjęcia najbliższych czy kwiat w doniczce – wszystkie te elementy oddziałują na nasze samopoczucie. Biuro, w którym czujemy się komfortowo, będzie nam się dobrze kojarzyło i co najważniejsze – pozytywnie wpłynie na naszą motywację do pracy.

Źródło: Inplus PR / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Ostatnio na forum

  • Ogrody Zimowe Liczba postów: 95 Grupa: Ogrody Ogrody zimowe to najlepsza propozycja i bardzo mi się podobają, aby można było pięknie korzystać z niego przez cały rok. Chcecie sprawdzić, które opcje są najko...
  • Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 356 Grupa: Robimy stro... Podłogi drewniane moim zdaniem są najlepsze, bo sprawiają wrażenie ciepłych i są stosunkowo łatwe w utrzymaniu. Świetnie się prezentują i bez problemu można je....
  • Rozbiórki Liczba postów: 107 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
  • Pokój dla dziecka Liczba postów: 194 Grupa: Nowości ara... Gdzie szukaliście inspiracji podczas aranżacji pokojów Waszych dzieci? W moim przypadku zdecydowałem się skorzystać z oferty polecanego mi sklepu internetowego....
  • Samemu czy z firmą Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
  • blacha trapezowa Liczba postów: 142 Grupa: Robimy dach Gdy wiata ma być solidna to tylko blachotrapez. Klienci czasem szukają innych rozwiązań ale to są opcje mniej korzystne w relacji jakość do ceny.

Kalkulator paneli podłogowych

Społeczność budnet.pl ma już 19159 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 313

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >