Jak się pozbyć starych mebli z firmy? Zrób to zgodnie z prawem

Jak się pozbyć starych mebli z firmy? Zrób to zgodnie z prawem

Większość firm działających w naszym kraju posiada przestrzenie biurowe i socjalne wyposażone w rozmaite meble (biurka, krzesła, szafki, stoliki, regały itp.). Po jakimś czasie konstrukcje te tracą swoją żywotność i nie nadają się już do dalszej eksploatacji. W niniejszym artykule zostanie przedstawionych kilka sprawdzonych sposobów na ich legalną utylizację. Czytaj dalej

Ryzyko nie popłaca 

Meble są powszechnie uznawane za odpady wielkogabarytowe, dlatego nie wolno ich wyrzucać bezpośrednio na zwykły, osiedlowy śmietnik. Jest to niezgodne z aktualnie obowiązującym prawem i grozi otrzymaniem wysokiej kary finansowej (mandat od 500 złotych wzwyż). Istnieje również formalny zakaz palenia tego rodzaju konstrukcji, gdyż zawierają one toksyczne kleje, farby i inne szkodliwe dla środowiska naturalnego substancje. Rozsądne rozwiązanie stanowi natomiast z pewnością samodzielne zawiezienie starych krzeseł czy biurek do wyznaczonego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK), co gwarantuje prawidłowo przeprowadzoną utylizację. Można je ponadto z powodzeniem umieścić w specjalnych kontenerach, których dokładna lokalizacja jest zazwyczaj podana na stronie internetowej urzędu danego miasta.

 

Skorzystanie z usług profesjonalistów to wyjątkowo wygodna opcja

W polskich miastach mamy niestety do czynienia z mocno ograniczoną ilością wspomnianych powyżej punktów i kontenerów, co znacznie utrudnia pozbywanie się zużytych mebli na własną rękę. Na szczęście wywóz mebli w Poznaniu, Warszawie, Trójmieście i innych metropoliach obsługują profesjonalne firmy. Wystarczy zadzwonić do firmy zewnętrznej wyspecjalizowanej stricte w wywozie obiektów wielkogabarytowych. Jej pracownicy przyjadą pod naszą siedzibę, umiejętnie zdemontują wszystkie wskazane konstrukcje, wyniosą je z budynku i zapakują do samochodu, a na koniec dostarczą w odpowiednie miejsce. Dzięki temu zaoszczędzimy nie tylko mnóstwo cennego czasu, ale też sił i nerwów. Koszt takiej usługi zależy w dużej mierze od liczby i rozmiaru mebli, odległości oraz ogólnego czasu pracy. Ostateczna cena oscyluje przeważnie w granicach 1000-1500 złotych. Jest to zdecydowanie najprostsze, a jednocześnie najbardziej komfortowe rozwiązanie z punktu widzenia każdego przedsiębiorcy. 

 

Czytaj również: Jak urządzić biuro, w którym pracują ludzie w różnym wieku?

 

Jak się pozbyć starych mebli z firmy? Zrób to zgodnie z prawem

 

Oddanie za darmo potrzebującym lub sprzedaż w celu zasilenia budżetu 

Nieużywane już meble firmowe bardzo często nadal wyglądają atrakcyjnie i są utrzymane w dobrej kondycji technicznej. Warto wówczas rozważyć ich wystawienie w regionalnym serwisie ogłoszeniowym z adnotacją, że zostaną przekazane bezpłatnie osobom, które z powodu braku wystarczających środków finansowych nie mogą sobie pozwolić na zakup nowych konstrukcji prosto ze sklepu. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby zorientować się, czy meble nie będą potrzebne w Ośrodku Pomocy Społecznej, Domu Dziecka bądź Domu Samotnej Matki. Jeśli z kolei przedsiębiorstwo cierpi na niedobór gotówki niezbędnej np. do wdrażania działań marketingowych, to dobrym pomysłem jest bez wątpienia sprzedanie regałów, szafek albo biurek na jednym z serwisów aukcyjnych. Oczywiście w tym przypadku wszystkie kwestie związane z odbiorem leżą po stronie kupującego.

 

Czytaj również: Nowa kolekcja krzeseł i stolików dla miłośników dobrego designu,

Źródło: Artykuł zewnętrzny / budnet.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator paneli podłogowych

Społeczność budnet.pl ma już 19132 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 172

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >