Podsumowanie projektów inwestycyjnych w Polsce

Podsumowanie projektów inwestycyjnych w Polsce

Lafarge uczestniczył w 2011 roku w wielu ważnych projektach inwestycyjnych w Polsce. Budowa Stadionu Narodowego, druga linia metra czy autostrada A2 to tylko niektóre z kluczowych projektów mijającego roku, gdzie wykorzystano materiały Lafarge. Czytaj dalej

 

W 2011 roku cementy, betony i kruszywa z Lafarge zostały zastosowane w wielu kluczowych inwestycjach w Polsce. W kwietniu br. miała miejsce dostawa 3 różnych rodzajów betonu do budowy pirsu centralnego Terminalu 1 oraz pirsu południowego Terminalu 2 warszawskiego lotniska im. Fryderyka Chopina. Wykorzystano 7 tys. m3 betonu drogowo-mostowego, posadzkowego i konstrukcyjnego, a także specjalne zaprawy, które posiadają podwyższone parametry mrozoodporności i wodoszczelności.

 

Czytaj również: Czy to będzie rok próby dla deweloperów?

 

 

Prestiżowe inwestycje w stolicy

Lafarge zaopatrzył w cement Monolit 42,5 podwykonawców budujących centralny odcinek drugiej linii metra – stację Rondo Daszyńskiego. Trudne warunki geotechniczne terenu oraz wysoki poziom wód gruntowych sprawiły, że konieczne było wykonanie wzmocnień i uszczelnienie gruntu. Dzięki zastosowaniu specjalnej technologii jet grouting, polegającej na iniekcji zaczynu cementowego w celu wzmocnienia i uszczelnienia podłoża gruntowego, powstały cementowo-gruntowe ekrany, których zadaniem jest ochrona stacji przed wysokim poziomem wód gruntowych. Lafarge dostarczył również ponad 90 tys. ton cementu przeznaczonego do produkcji betonu na wszystkie elementy betonowe i żelbetowe Stadionu Narodowego.

 

 

Technolodzy Lafarge, zgodnie ze specyfikacją generalnego wykonawcy oraz w ścisłej współpracy z producentem betonu dobrali trzy rodzaje cementu: Monolit 42,5 (CEM III/A 42,5 N zastąpiony później przez CEM III/A 42,5 N-LH/HSR/NA), CEM II A-V 42,5 R oraz DYNAMIK (CEM II AM (S-LL) 52,5 N). Cementy te znalazły zastosowanie w produkcji mieszanki betonowej przeznaczonej do żelbetowych elementów konstrukcyjnych, słupów niezależnej konstrukcji dachowej oraz elementów prefabrykowanych. W gronie najbardziej prestiżowych stołecznych projektów infrastrukturalnych znalazł się również Most Północny. Na jego budowę Lafarge Beton dostarczył 18 tys. m3 specjalnego betonu przeznaczonego na konstrukcje drogowo-mostowe, który został wykorzystany do budowy wiaduktów mostu. Ponadto, ze względu na duży udział w rynku kruszyw, Lafarge dostarczył je m.in. do budowy węzła Łopuszańska, rozbudowy drogi Modlińska – Marki oraz budowy trasy S8 Konotopa do Węzła Prymasa Tysiąclecia w Warszawie.

 

Czytaj również: Ciepła zima sprzyja deweloperom

 

Kameralne projekty miejskie

Jakość materiałów i gwarancja terminowych dostaw sprawia, że Lafarge często bierze udział również w bardziej kameralnych projektach. W listopadzie producent dostarczył beton towarowy klasy B 25 na budowę pomnika Ronalda Reagana przy Trakcie Królewskim w Warszawie. Został on wykorzystany do budowy stopy fundamentowej pod płytą granitową do ustawienia pomnika. Lafarge dostarczył również około 1000 m3 betonu fundamentowego na budowę nowej siedziby Muzeum Śląskiego w Katowicach, który został przeznaczony na pale fundamentowe oraz ściany szczelinowe. W ramach inwestycji placówka przeniesie się do centrum miasta na poprzemysłowy obszar dawnej Kopalni Węgla Kamiennego „Katowice”.

 

 

Budownictwo infrastrukturalne najwyższej próby

Kruszywa, betony i cementy Lafarge to materiały powszechnie wykorzystywane przy budowie oraz rozbudowie infrastruktury drogowej i mostowej na terenie całej Polski. W latach 2010-2011 Lafarge dostarczał cement do jednej z najważniejszych inwestycji w Polsce, czyli budowy nowego, 106 kilometrowego odcinka autostrady A2. Został on oddany do użytku 1 grudnia i prowadzi z Nowego Tomyśla do Świecka. Do stabilizacji podłoża i produkcji chudego betonu pod autostradę wykorzystano 22 tys. ton cementu CEM II/B-V 32,5 R. Do budowy obiektów mostowych i przejść dla zwierząt użyto 26 tys. ton cementu CEM I 42,5 N-HSR/NA (HSR 42,5), który został wybrany ze względu na wysokie parametry wytrzymałościowe i odporność na trudne warunki środowiskowe.

 

 

Cement ten posłużył również do betonu mostowego, wykorzystanego w budowie mostu nad kanałem Resko w Dźwirzynie. Lafarge Kruszywa bierze także udział w modernizacji falochronu wschodniego w porcie w Świnoujściu. Na budowę producent dostarczy łącznie ok. 120 tys. ton kamienia hydrotechnicznego z kopalni w Sulikowie o frakcji 80/160 mm i 125/250mm. Duży kamień jest układany w koszach gabionowych wzdłuż konstrukcji falochronu, natomiast lżejsze kruszywo służy do układania luzem na wierzchu. Inwestycja jest realizowana w ramach budowy specjalnego gazoportu, a jej zakończenie planowane jest na wiosnę 2012 roku.

 

Czytaj również: Przejściowy rok dla polskiego rynku nieruchomości

 

 

Powierzchnie komercyjne

Lafarge ma także duży udział w budowie galerii handlowych oraz obiektów biurowych. W roku 2011 od użytku została oddana m.in. odświeżona i rozbudowana bryła galerii handlowej Echo w Kielcach, będącej największym centrum handlowo-rozrywkowym w województwie świętokrzyskim. Do jej budowy użyto blisko 25 tys. ton cementu z Małogoszczy. Ponadto, również w Kielcach, Lafarge dostarczył 23 tys. m3 betonu, na którym opiera się konstrukcja galerii Korona Kielce. Cement CEM II BV 32,5 R marki Lafarge został wykorzystany także do budowy Skalar Office Center w Poznaniu. Budynek, będący jednym z najbardziej prężnych centrów biznesowych na terenie Poznania, dysponuje ponad 14 tys. m2 powierzchni wzbogaconej o nowoczesne rozwiązania technologiczne i informatyczne.

 

 

Źródło: GlobalBrand Institute / budnet.pl

Tagi

Apartamenty w Kołobrzegu
Sprzedaż apartamentów nad morzem.
Baltic Plaza **** to miejsce niezwykłe,
to Twój elegacki apartament
www.sea-development.pl

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator wydajności inwestycji

Społeczność budnet.pl ma już 19129 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 342

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >