Zdanie polaków na temat inwestycji gminnych

Zdanie polaków na temat inwestycji gminnych

Aż 75% Polaków dostrzega korzyści z nowych inwestycji realizowanych w gminie. Co ciekawe, jednocześnie blisko połowa z badanych nie chce, aby w ich regionie budował inwestor zagraniczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie On Board PR Ecco Network przez SW Research. Czytaj dalej

 

Warszawa, 23 lipca 2013r. Polacy dostrzegają wiele korzyści z powstawania
w najbliższej okolicy nowej inwestycji. Są to przede wszystkim: nowe miejsca pracy, pojawiająca się możliwość przyciągnięcia kolejnych inwestorów oraz większe wpływy do budżetu gminy. Jednak aż 43% ankietowanych jest przeciwnych inwestycjom zagranicznym w ich sąsiedztwie. Jak pokazuje poniższy wykres, wyjątek stanowią te prowadzone przez firmy z Europy Zachodniej i Skandynawii.

 

Czytaj również: Poprawa sytuacji na rynku mieszkań deweloperskich


Inwestorów z jakich regionów najchętniej widział(a)by Pan(i) w swojej gminie? 


 

Niechęć Polaków do inwestorów zagranicznych, pochodzących z krajów innych niż europejskie, może wynikać z dwóch przyczyn. Po pierwsze, nie od dziś wiadomo, że obawiamy się tego, czego nie znamy – czy to podmiotowo czy przedmiotowo. Wychodzimy z założenia, że z uwagi na różnice kulturowe pomiędzy społecznością lokalną, a przyszłym „nieznanym” inwestorem nawiązanie i budowanie nici porozumienia nie będzie łatwe. Rozwiązaniem tego problemu może być wcześniejsza, otwarta komunikacja z mieszkańcami danego terenu, która pozwoli na dokonanie autoprezentacji i zainicjuje platformę dialogu, która pozwoli się budować wiarygodność zagranicznych inwestorów. Z drugiej strony taki wynik może być powiązany  z rosnącym poziomem zaufania do polskich przedsiębiorstw. Ułatwiony dostęp do środków unijnych na rozpoczęcie działalności, jej rozwój oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, skutkuje wzrostem wiarygodności i konkurencyjności polskiego biznesu. Rezultat badania może być przejawem swoistego patriotyzmu lokalnego podpartego wiarą w potencjał krajowych inwestycji – komentuje Edyta Kwapich-Lenik, ekspert sektorowy Industry & Government Relations z On Board PR Ecco Network 

 

Z badania wynika również, że pewnym inwestycjom jesteśmy szczególnie przeciwni. Przede wszystkim nie chcemy, aby w naszym sąsiedztwie powstawały te związane
z: przemysłem metalurgicznym (75%), chemicznym (74%), paliwowo-energetycznym (69%) i mineralnym (66%). Najchętniej widzielibyśmy w pobliżu swojego miejsca zamieszkania inwestycję związaną z przemysłem lekkim.

 

Czytaj również: Najlepszy czas na kredyt

 

Które z tych inwestycji zaakceptował(a)by Pan(i) w swoim otoczeniu tzn. oddalone o ok. 20 minut spacerem od Pani/Pana domu? 

 

 

Obawy Polaków są konsekwencją przekonania, że inwestycje związane z przemysłem ciężkim oznaczają szkody dla mieszkańców i środowiska. Jednak rozwój nowoczesnych technologii już od dawna umożliwia zminimalizowanie ich negatywnych skutków. Problem jednak w tym, że niewielu z nas zdaje sobie z tego sprawę. Dla zmiany tego podejścia kluczowe są działania edukacyjne prowadzone przez firmy przemysłu ciężkiego – komentuje Edyta Kwapich-Lenik z On Board PR Ecco Network. 

 

2013-08-09
Źródło: Grupa On Board Sp. z o.o. / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Potrzebuję prawnika Liczba postów: 13 Grupa: Trudne tema... Poruszając temat obsługi prawnej warto pamiętać, że profesjonalizm w tej dziedzinie to klucz do uniknięcia błędów mogących pochłonąć sporo czasu i pieniędzy. Ob...
  • Firmy sprzątające - opinie Liczba postów: 102 Grupa: Trudne tema... A jeśli chodzi o firmy sprzątające nagrobki, to macie jakieś polecenia? Szukam na szybko kogoś sprawdzonego przed 1 listopada, bo niestety samemu ciężko wszystk...
  • Marketing szeptany - warto? Liczba postów: 52 Grupa: Trudne tema... Wirtualne biuro z https://e-biuro.eu/ polecił mi znajomy – teraz sam polecam dalej. Szczególnie dla osób, które chcą mieć prestiżowy adres bez dużych kosztów.
  • Jak zadbać o wizerunek firmy? Liczba postów: 85 Grupa: Trudne tema... Zastanawiałem się długo, czy przenieść firmę do Warszawy, bo koszty biur mnie przerażały. Ostatecznie zdecydowałem się na wirtualne biuro przez https://e-biuro....
  • panorama jako reklama firmy? Liczba postów: 341 Grupa: Trudne tema... Polecam Wam wszystkim sprawdzić stronę, na której znajdziecie bardzo interesujący artykuł na temat reklamy zewnętrznej - citylighty oraz jej skuteczności. Spraw...

Kalkulator izolacji ścian

Społeczność budnet.pl ma już 20252 użytkowników

Użytkownicy online (2)

gości: 316

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >