Strefa klienta – na co zwrócić uwagę?

Strefa klienta – na co zwrócić uwagę?

W firmach coraz większą uwagę przykłada się do wystroju wnętrz. Przy urządzaniu pomieszczeń firmowych znacznie częściej, niż jeszcze kilka lat temu, udział biorą designerzy i projektanci wnętrz.

 

Chodzi o to, by biura były rozplanowane w sposób nie tylko praktyczny, lecz także elegancki. Wygląd wnętrz jest pośrednim dowodem na kondycję finansową przedsiębiorstwa, podejściem kierownictwa do detalu oraz oddaje atmosferę pracy, jaka panuje w danym miejscu.

 

O ile pomieszczenia biurowe powinny być urządzane głównie z myślą o wygodzie pracowników oraz praktycznym rozplanowaniu wnętrza, o tyle w strefie klienta to właśnie nasi potencjalni klienci mają się czuć dobrze. Od ich komfortu zależy, czy zdecydują się skorzystać z usługi lub zakupić produkt.

 

Wystrój ma przekonać klienta

„Jedną z najważniejszych rzeczy, na jaką od razu zwracają uwagę klienci, jest wystrój świadczący o zamożności firmy” - mówi Jacek Węcik z Fabryki Mebli Wuteh - „Jeśli meble wyglądają na źle wykończone, niskiej jakości, są brudne – firma od razu traci w oczach potencjalnego klienta. Prawie 60% ludzi jest wzrokowcami, a pierwsze wrażenie buduje się w przeciągu kilkunastu sekund. Nie warto marnować tego potencjału. Od niego właśnie może zależeć postawa klienta i to, czy podejmie decyzją pozytywną dla naszej firmy.”

 

Dlatego czasami lepiej postawić na sprawdzone rozwiązania i strefę klienta urządzić w tradycyjny sposób niż zaskoczyć klienta oryginalnym designem... który może pozbawić nas zaufania klienta.

 

„Ciemne, eleganckie meble, jasne ściany i brak zbyt ekstrawaganckich rozwiązań – tak powinny wyglądać miejsca, w których klienta trzeba przekonać do siebie solidnością. Takie rozwiązania powinny stosować kancelarie adwokackie, biura rachunkowe, maklerskie, ubezpieczeniowe oraz inne podmioty, w których wybór klienta opiera się na zaufaniu i pozytywnej opinii klienta o danej firmie.„ - mówi Jacek Węcik - „Na oryginalniejsze formy mogą sobie pozwolić firmy, których działanie opiera się o kreatywność. Agencje reklamowe, firmy informatyczne, redakcje lub wydawnictwa, ekskluzywne sklepy, firmy świadczące nietypowe usługi – tam klient dobrze odbierze wyposażenie odbiegające od standardu, odważne zestawienia kolorów i inne tego typu rozwiązania.”

 

Akustyka – czyli klient musi Cię słyszeć

 W strefie klienta bardzo ważna jest akustyka. Nadmierny hałas nie tylko może podświadomie denerwować klienta, lecz także źle wpływać na pracowników, dekoncentrować ich i powodować pomyłki. Na to, jak rozchodzą się dźwięki w pomieszczeniu można wpłynąć za pomocą elementów, które hałas pochłaniają. Zaliczyć można do nich meble tapicerowane, wykładziny, specjalne ekrany.

 

Decydując się na określony wystrój strefy klienta warto przede wszystkim postawić na dobre samopoczucie klienta i pozytywne odczucia. By określić, co je wywoła najlepiej stworzyć profil potencjalnego klienta. Pomocna w tym na pewno będzie współpraca z firmą wnętrzarską, choć jak mówi Jacek Węcik, także ich firma lub inne sklepy meblarskie dla przedsiębiorstw mogą doradzić swoim klientom sprawdzone i pewne rozwiązania.

 

Bywają także sytuacje, gdy danej firmie nie zależy na komforcie klienta. Politykę taką stosują np. sieci handlowe dla punktów obsługi klienta, w których składane są reklamacje lub dokonywane są zwroty. By zniechęcić petenta najczęściej każe mu się stać w ogonku, który tworzy się na przykład przez to, że pracownicy muszą przechodzić do drukarek, znajdujących się w sąsiednim boksie.

 

Jak można się domyśleć – wystrój strefy klienta jest częścią wojny psychologicznej z klientem o jego stosunek do danej firmy. Warto wykorzystać go najpełniej, jak się da.  

Źródło: WUTEH / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Kalkulator paneli podłogowych

Społeczność budnet.pl ma już 19178 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 246

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >