
Czym różni się certyfikat od audytu energetycznego?
Certyfikacja i auditing mają ze sobą bardzo mało wspólnego...
Czytaj dalej
Audyt energetyczny to rodzaj biznesplanu. To bardzo szczegółowy schemat kolejnych działań, wraz z kosztorysami, jakie należy podjąć by zmniejszyć energochłonność budynku. Certyfikacja natomiast określa klasę energetyczną budynku. Różnica dotyczy również samego procesu. Pierwszy wykonują już od kilku lat audytorzy energetyczni, a drugim dopiero będą zajmować się fachowcy – również audytorzy – jednak mający inne uprawnienia.
Ponadto na podstawie audytu można wnioskować do Funduszu Termoregulacyjnego, zarządzanego przez Bank BGK, o dofinansowanie termomodernizacji. Można liczyć na wsparcie rzędu nawet 25 % wartości inwestycji. Certyfikat energetyczny budynku na podobne działania nie będzie pozwalał jednak niewątpliwie wskaże rzeczywisty stan budynku i może być podstawą do podjęcia różnego rodzaju prac budowlanych ograniczających zużycie energii.
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Czujnik wypełnienia szamba Liczba postów: 26 Grupa: Moja budowa Niezawodnym rozwiązaniem zapobiegającym przepełnieniu szamba może być zainstalowanie przewodowego systemu monitorowania z czujnikami mierzącymi poziom wody w g...
- Pellet czy ekogroszek Liczba postów: 22 Grupa: Budowa i re... Modernizacja starych kotłów c.o. na palniki pelletowe przynosi wiele korzyści. Dzięki niej można znacząco obniżyć koszty ogrzewania, a jednocześnie ograniczyć e...
- Czym kierować się wybierając drzwi zewnętrzne Liczba postów: 11 Grupa: Budowa i re... Choosing external doors is definitely a big decision – so many factors to balance, from security to style and insulation! It's almost like trying to pick the pe...
- Modernizacja windy Liczba postów: 126 Grupa: Budowa i re... Jeśli chodzi o remonty, dostawę części zamiennych, modernizację wind to sprawdzi wam się firma Spel-Rem z Wrocławia https://www.spel-rem.com.pl/oferta To doskon...
- Innowacyjne opakowania Liczba postów: 154 Grupa: Budowa i re... Opakowania to coś więcej niż tylko ochrona produktu często decydują o tym, jak jest on odbierany przez klientów. Estetyczne i dobrze dobrane mogą przyciągnąć u...