
Czy czerń pasuje do wnętrza? Czarna ceramika
O czerni nie można powiedzieć, że jest zwyczajnym kolorem, ale raczej brakiem koloru. To swego rodzaju próżnia, która jednak niezwykle silnie oddziałuje na naszą percepcję. Czarny to kolor naładowany symboliką, interpretowany różnie w zależności od kontekstu kulturowego.
Czytaj dalej
Nic dziwnego, że kolor czarny odgrywa ważną rolę w kształtowaniu tak wielu obszarów naszego życia. Zarówno w świecie motoryzacji, biżuterii, mody, jak i w urządzaniu wnętrz – czerń jest globalnym trendem, uniwersalnym i ponadczasowym. Projektanci na całym świecie wciąż odwołują się do tej barwy, interpretując ją na wiele sposobów i używając różnorodnych materiałów oraz szerokiej palety odcieni. Niewątpliwie istnieje różnica pomiędzy czarnym a czarnym i grając tymi niuansami w kreatywny sposób możemy tworzyć naprawdę kolorową rzeczywistość. Wspaniałe kompozycje powstają, kiedy dodamy do tego różne odcienie szarości, a czasem ekstremalnie kontrastowej bieli.
Interpretacja czerni w ceramice
„Czerń to tajemnicza barwa bez koloru, wyzwala emocje i fascynuje bez końca” – Kai Steffan, Dyrektor Kreatywny firmy Villeroy & Boch Czarne ubrania, materiały, akcesoria czy meble od dawna są naturalnym elementem naszego codziennego życia. Firma Villeroy & Boch idzie krok dalej, wprowadzając ten kolor do świata ceramiki. W jej ofercie znajdują się czarne płytki podłogowe i ścienne, umywalki, miski ustępowe i bidety.
Czytaj również: Elegancka łazienka
Doskonałym przykładem jest purystyczna kolekcja łazienkowa Memento, której design odzwierciedla aktualną modę na zredukowane formy pod postacią prostokątnych elementów ceramiki sanitarnej. Oprócz tradycyjnej lśniącej bieli, umywalki, miski i bidety Memento dostępne są teraz także w kolorze błyszczącej czerni. W segmencie płytek firma Villeroy & Boch kładzie jeszcze silniejszy akcent na różnorodne interpretacje koloru czarnego.
Dzięki innowacyjnym powierzchniom i dekorom wykorzystanym przez producenta z Mettlach możemy doświadczać nieznanych dotąd wrażeń estetycznych. Kolekcja płytek BiancoNero oparta jest na kontrastowym zestawieniu bieli i czerni, z którego powstają fascynujące aranżacje. Motywy dekoracyjne przypominające trójwymiarową strukturę kryształu, listwy z reliefami, aksamitnie gładkie powierzchnie i duże formaty realizują motto kolekcji „mniej znaczy więcej”. BiancoNero to przykład kreatywnego wykorzystania możliwości, jakie daje ceramika. W efekcie mocno błyszczące powierzchnie płytek, ciekawe faktury i trójwymiarowe dekory sprawiają, że ściana wygląda tak, jakby pokryto ją najwyższej jakości porcelaną.
Czarna ceramika firmy Villeroy & Boch jest idealną propozycją dla osób pewnych siebie, które chcą urządzić łazienkę w efektowny i nieco ekstrawagancki sposób. Na pewno będzie to dobry wybór, bo czerń jest ponadczasowym, globalnym trendem, a nie tylko chwilowym kaprysem mody.
Czytaj również: Geometria w łazience
Zobacz galerie zdjęć
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Materac piankowy czy sprężynowy Liczba postów: 7 Grupa: Porady i op... Wybór między materacem sprężynowym a piankowym to kwestia indywidualnych preferencji i potrzeb. Materace piankowe doskonale dopasowują się do kształtu ciała, za...
- jaką wannę wybrać? Liczba postów: 69 Grupa: Ciekawe pom... Myślę, że nie ma teraz lepszego wyboru jak wanny wolnostojące. Zapewniają wygodę kąpieli i wyjątkowy efekt wizualny. Co ważne pasują do dokładnie każdego wnętrz...
- Mieszkanie Liczba postów: 48 Grupa: Ciekawe pom... Mieszkanie to nadal najlepsza inwestycja. Jeśli ma się wolne środki i chce je najlepiej ulokować, to mieszkanie od dewelopera to będzie dobry pomysł. Co się z...
- Prezenty idealne dla każdego Liczba postów: 54 Grupa: Wnętrza Jeżeli mowa o luksusowych prezentach, to warto rozważyć także Ekskluzywne meble ogrodowe. Choć nie są tak uniwersalne jak perfumy czy szampan, to z pewnością st...
- Elementy urządzeń przemysłowych Liczba postów: 26 Grupa: Ciekawe pom... Jak ktoś działa w produkcji, to maszyny pakujące to absolutna podstawa. Szybko, sprawnie, a przy tym mega równo zapakowane produkty. Zamiast poświęcać czas na....