
Odważne eksperymenty z ceramiką łazienkową
Wielbicielom oryginalnej ceramiki sanitarnej podajemy obowiązkową do zapamiętania nazwę. Ten włoski producent odważnie eksperymentuje z formą, kolorem i wykończeniem ceramiki. Wszystko w granicach dobrego smaku i proporcji estetycznych.
Kilka lat temu Sabrina Selli podjęła się przełożenia kształtu kuli na ceramikę sanitarną. Efektem tej idei jest Sfera – idealnie kulista umywalka, bidet oraz miska w.c. Mimo iż jest to jedna z pierwszych propozycji włoskiego producenta, to niezmiennie pozostaje numerem jeden i jedyną taką formą na rynku. Drugim flagowym wzorniczo konceptem stylistycznym marki Disegno jest Splash – umywalka i brodzik w kształcie kleksa lub – jak kto woli – rozpryśniętej kropli wody. Umywalka o tym zabawnym kształcie tak się spodobała na rynku, że producent szybko uzupełnił kolekcję o modele w których kleks jest z prawej oraz z lewej strony blatu. Jako ostatnia do kolekcji dołączyła Mini Splash, czyli niewielka umywalka dedykowana do postawienia na blacie.
Czytaj również: Elegancka ceramika w minimalistycznym stylu
Kto powiedział, że umywalka podblatowa musi być nudna? To, że jest schowana nie oznacza, że jest niewidzialna. Na przekór ukryciu podblatowe umywalki Disegno zaskakują formą – uśmiechają się do swoich użytkowników (model Smile) lub puszczają do nich oko (Luna).
Najnowszym nowatorskim pomysłem Disegno, zrealizowanym przy współpracy z Emanuele Pangrazi, młodym włoskim designerem ze studia Mater, jest Catino. To delikatna stylistycznie kolekcja, która obficie czerpie ze źródeł minimalizmu i ludowości. Jednym z najbardziej interesujących elementów kolekcji są głębokie umywalki w kształcie balii. Tę sielską inspirację podkreśla ustawienie elementu na surowym, drewnianym stole oraz wyposażenie w tarę do prania.
Czytaj również: Loftowe zlewy ceramiczne
Elementem, który podkreśla oryginalność ceramicznych form Disegno jest kolor. Kolor ma wielką moc zmiany. W przypadku umywalki Splash, która z natury jest oryginalna, wprowadzenie koloru spotęgowało efekt – pomarańczowe, żółte lub zielone wypełnienie kleksa dodało formie wyrazistości. W tej właśnie opcji umywalka jest najchętniej wybierana przez klientów.
Równie swobodnie jak w stylu nowoczesnym włoski producent czuje się w klasyce. I to tej z nutą retro. Doświadczenie oraz stylistyczna odwaga pozwalają mu na luźne interpretowanie konwencji, czego znakomitym przykładem jest seria Neo. Miało być klasycznie – jest klasycznie, tyle że z nutą nowoczesności. Stylizacyjnej nadbudowy jest w tej kolekcji akurat tyle, by poczuć klimat i nie przeciążyć estetycznie. Dzięki takiemu podejściu nawet umywalka z postumentem, największy gabarytowo element serii, jest lekka i finezyjna.
Czytaj również: Ekologiczne wyposażenie łazienki
Bogactwo oryginalnych form w ofercie Disegno nie oznacza jednak, że producent unika kształtów standardowych. Znajdziemy tu też umywalki takie jak Box przygotowane z myślą o wielbicielach geometrii i minimalizmu oraz Fluid, Qubo czy Ovo. Włoski producent nie byłby sobą, gdy tej ostatniej nie zaproponował w wersji z kolorowym wypełnieniem.
Źródło: Synergia PR / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- 3 proste kroki, które odmienią Twoją sypialnię Liczba postów: 71 Grupa: Wnętrza I especially agree about the importance of textiles. A well-chosen throw or some interesting cushions can instantly change the whole feel of a room. And the per...
- Pomysł na wakacje Liczba postów: 668 Grupa: Ciekawe pom... Jeżeli są tutaj osoby, które mają w planach wyjazd do Poznania i szukają sprawdzonego noclegu, to ze swojej strony mogę Wam wszystkim polecić sprawdzić Hotel Po...
- Jaka praca dla rodziny? Liczba postów: 29 Grupa: Porady i op... Jeśli chcesz mieć dobrze płatną pracę to postaw na ofertę https://www.zawodniania.pl/ gdzie masz kurs niani i opiekunek a te są bardzo poszukiwane na rynku. Szy...
- Praca dla Przedstawiciela Handlowego Liczba postów: 41 Grupa: Porady i op... Brzmi dobrze
- Rozwiązania dla call center Liczba postów: 16 Grupa: Porady i op... Prowadzę razem ze znajomym średniej wielkości firmę marketingową, zajmującą się tefefoniczną sprzedażą różnych produktów/usług, w zależności od zapotrzebowania....