 
Nowości wśród wózków widłowych.
W Münsterze, w zakładach firmy BASF Coatings AG, trwają testy wózków Still zasilanych ogniwami paliwowymi.	
	Czytaj dalej
	
Still inwestuje w wózki zasilane wodorem.
 
Po raz pierwszy na terenie Niemiec testom poddano wózek podnośnikowy z masztem wysuwanym FM-X 20 oraz dodatkowo elektryczny wózek widłowy R 60-25. Pierwszy pomaga w centrum dystrybucyjnym w przygotowaniu gotowych produktów do wysyłki, a drugi transportuje surowce produkcyjne pomiędzy magazynem logistycznym a działem produkcji. Oba pojazdy tankowane są w specjalnie do tego celu zbudowanej stacji uzupełniania wodoru.
 
Partnerami przedsięwzięcia realizowanego w ramach programu wsparcia „progres.nrw” są także firmy Hoppecke (zajmująca się opracowaniem i integracją systemu ogniw paliwowych), Linde Gas (do której należy stacja tankowania wodorem) oraz kraj związkowy Północna Nadrenia-Westfalia.
Dzięki uczestnictwu w projekcie, firma Still stała się pierwszym przedsiębiorstwem w dziedzinie intralogistyki, dysponującym doświadczeniem w zastosowaniu ciągników oraz wózków elektrycznych i podnośnikowych z napędem na ogniwa paliwowe.
 
Still zajmuje się ogniwami paliwowymi, jako alternatywą dla napędu elektrycznego już od 2003 roku. W 2006 roku, w napęd przyszłości wyposażono m.in. dwa wózki widłowe typu R 07-25, transportujące bagaże na lotnisku w Hamburgu. Z kolei od roku 2008 w hamburskim porcie w firmie HHLA Logistics pracuje wózek R 60-25. W obu miejscach utworzono też stacje tankowania wodoru.
 
Wykorzystanie wózków widłowych z napędem na ogniwa paliwowe możliwe jest również wszędzie tam, gdzie wodór powstaje jako „produkt uboczny” procesów produkcyjnych. Takie rozwiązanie ułatwia bowiem zaopatrzenie w wodór pojazdów transportowych wykorzystywanych w pobliskich zakładach. Co ważne, atrakcyjność technologii ogniw paliwowych będzie rosła wraz z dalszym obniżaniem kosztów produkcji pakietów ogniw paliwowych. Szanse na jej rozwój wzrastają również wraz z rozwojem możliwości ekologicznej produkcji wodoru np. za pomocą technologii solarnej. W dalszej perspektywie mogłaby ona z powodzeniem zastąpić silniki wysokoprężne i gazowe, umożliwiając dalszą redukcję emisji CO2.
 
Jednak by odpowiedzieć na pytanie, który z alternatywnych napędów okaże się najlepszym napędem przyszłości, potrzebne są dalsze testy. Jedno jest pewne - rozwój technologii ogniw paliwowych w pojazdach transportowych to ważna inwestycja w ekologiczną przyszłość oraz szansa na uniezależnienie się od paliw kopalnych.
 
Po raz pierwszy na terenie Niemiec testom poddano wózek podnośnikowy z masztem wysuwanym FM-X 20 oraz dodatkowo elektryczny wózek widłowy R 60-25. Pierwszy pomaga w centrum dystrybucyjnym w przygotowaniu gotowych produktów do wysyłki, a drugi transportuje surowce produkcyjne pomiędzy magazynem logistycznym a działem produkcji. Oba pojazdy tankowane są w specjalnie do tego celu zbudowanej stacji uzupełniania wodoru.
Partnerami przedsięwzięcia realizowanego w ramach programu wsparcia „progres.nrw” są także firmy Hoppecke (zajmująca się opracowaniem i integracją systemu ogniw paliwowych), Linde Gas (do której należy stacja tankowania wodorem) oraz kraj związkowy Północna Nadrenia-Westfalia.
Dzięki uczestnictwu w projekcie, firma Still stała się pierwszym przedsiębiorstwem w dziedzinie intralogistyki, dysponującym doświadczeniem w zastosowaniu ciągników oraz wózków elektrycznych i podnośnikowych z napędem na ogniwa paliwowe.
  
 
Still zajmuje się ogniwami paliwowymi, jako alternatywą dla napędu elektrycznego już od 2003 roku. W 2006 roku, w napęd przyszłości wyposażono m.in. dwa wózki widłowe typu R 07-25, transportujące bagaże na lotnisku w Hamburgu. Z kolei od roku 2008 w hamburskim porcie w firmie HHLA Logistics pracuje wózek R 60-25. W obu miejscach utworzono też stacje tankowania wodoru.
Wykorzystanie wózków widłowych z napędem na ogniwa paliwowe możliwe jest również wszędzie tam, gdzie wodór powstaje jako „produkt uboczny” procesów produkcyjnych. Takie rozwiązanie ułatwia bowiem zaopatrzenie w wodór pojazdów transportowych wykorzystywanych w pobliskich zakładach. Co ważne, atrakcyjność technologii ogniw paliwowych będzie rosła wraz z dalszym obniżaniem kosztów produkcji pakietów ogniw paliwowych. Szanse na jej rozwój wzrastają również wraz z rozwojem możliwości ekologicznej produkcji wodoru np. za pomocą technologii solarnej. W dalszej perspektywie mogłaby ona z powodzeniem zastąpić silniki wysokoprężne i gazowe, umożliwiając dalszą redukcję emisji CO2.
Jednak by odpowiedzieć na pytanie, który z alternatywnych napędów okaże się najlepszym napędem przyszłości, potrzebne są dalsze testy. Jedno jest pewne - rozwój technologii ogniw paliwowych w pojazdach transportowych to ważna inwestycja w ekologiczną przyszłość oraz szansa na uniezależnienie się od paliw kopalnych.
Źródło: inplusPR / budnet.pl
Komentarze
Tagi
Czytaj też…
Czytaj na forum
- Promocja firmy Liczba postów: 106 Grupa: Firmy budow... Reklama przez technologię to trend, który naprawdę działa. Gadżety IT z logo firmy potrafią zrobić duże wrażenie i skutecznie przypominać o marce każdego dnia h...
- Generalne porządki przed zimą Liczba postów: 4 Grupa: Budowa i re... Lepiej takie porządki na pewno rozłożyć w czasie. Znam osoby, które już na początku listopada zaczynają. Jak mamy duży dom to może to być rozsądne podejście. A....
- Dach po pożarze: formalności, dokumentacja i odpor... Liczba postów: 1 Grupa: Budowa i re...
- Płynne membrany vs papa bitumiczna – Dlaczego war... Liczba postów: 3 Grupa: Budowa i re...
- BHP w pracach domowych Liczba postów: 14 Grupa: Budowa i re... BHP obrosło w wiele mitów https://pl.vits.co/blog/6-mitow-o-techno logii-w-bhp, w domu też trzeba uważać na odpowiednie zasady BHP.

 
  
  
                 
                
 
			.jpg) 
			 
			 
			 
			 
			 
 
            






