Dobry montaż i konserwacja napędu do bramy wjazdowej gwarancją długiego użytkowania

Dobry montaż i konserwacja napędu do bramy wjazdowej gwarancją długiego użytkowania

Dobrze eksploatowana i regularnie konserwowana brama wjazdowa będzie nam służyła wiele lat. Podstawowym warunkiem jest jednak prawidłowy montaż zarówno samej bramy, jak i odpowiednio dobranego napędu. Czytaj dalej

To bardzo ważne, jeśli chcemy w pełni cieszyć się wszystkimi zaletami, które wynikają z korzystania z bram automatycznych.

Model napędu należy dobrać do rodzaju bramy oraz do jej ciężaru i częstotliwości pracy. Niektórzy dobierają napędy z siłownikami "na styk", czyli tak, że napęd nie ma żadnej rezerwy mocy. Pamiętajmy, że napęd, pracując z maksymalną mocą, zużywa się dużo szybciej. Poza tym brakuje rezerwy siły przesuwu, która jest konieczna, gdy z upływem czasu zwiększeniu ulegają opory ruchu urządzenia. Jeśli brama w wyniku błędów montażowych chodzi za ciężko, także napęd ulegnie uszkodzeniu. Zależność ta działa też w drugą stronę – złe zamontowanie napędu może utrudnić działanie bramy.

 

Przygotowanie do montażu


Na początek powinniśmy bardzo dokładnie zapoznać się z opisem oraz specyfikacją techniczną produktu. Wraz z instrukcją montażu napędu, stanowią one element zawartości każdego pudełka z dobrym, oryginalnym napędem. Istnieje również możliwość, że znajdziemy je na stronach internetowych poszczególnych firm. Na przykład na stronie www.faac.pl – firmy zajmującej się produkcją systemów do otwierania bram, umieszczone są broszury ze specyfikacją i instrukcje do wszystkich produktów, w tym napędów. Przed przystąpieniem do instalacji systemu zautomatyzowanego, należy przeprowadzić wstępne kontrole oraz sprawdzić, czy istniejące warunki są zgodne z wymaganiami wymienionymi w instrukcji.

 

Podstawa

Zaczynamy od instalacji płyty podstawy. Następnie przygotowujemy cokół i sprawdziwszy uprzednio, czy wyprowadziliśmy wszystkie potrzebne kable elektryczne, zalewamy go betonem. Zanim zastygnie, nakładamy na niego płytę podstawy z przykręconymi kotwami. Odległość pomiędzy bramą a "podstawą" powinna być zgodna z wymiarami podanymi w instrukcji. Jeśli wszystko się zgadza, należy skontrolować za pomocą poziomicy, czy płyta jest prawidłowo wypoziomowana, i poczekać aż beton dojrzeje. Warto  w tym miejscu zaznaczyć, że nawet jeśli okaże się, że wolimy wybrać inny napęd niż ten, pod który przygotowana była wcześniej podstawa, tak jak w przypadku napędu do bram przesuwnych C720 FAAC na przedstawionych zdjęciach, możemy, zmieniając kilka punktów, zainstalować ten nowy.

 

Instalacja mechaniczna


Kolejnym etapem jest mocowanie siłownika. Należy poprowadzić przewody elektryczne do podłączenia akcesoriów oraz zasilania. W napędzie C720 FAAC przewody powinny wystawać z otworu w płycie podstawy na przynajmniej 30 cm. Następnie ustawiamy siłownik na płycie podstawy. Podczas tej operacji należy poprowadzić przewody przez właściwe otwory w korpusie napędu. Kolejno podłączamy zasilanie, lampę sygnalizacyjną, przekaźnik fotokomórki nadajnika, wejścia i radioodbiornik. Na odpowiedniej wysokości mocujemy listwę zębatą. Sprawdzamy też „zgodność” pomiędzy listwą a kołem zębatym. Następnie musimy zamontować wyłączniki krańcowe i ustalić poprawną ich pozycję. Po zainstalowaniu listwy zębatej musimy sprawdzić, czy brama porusza się płynnie i bez oporów. Etap montażu listwy jest bardzo ważny. Możemy wybrać listwę zębatą stalową lub wykonaną z tworzywa sztucznego. Rodzaj listwy powinien być kompatybilny z materiałem, z którego zrobione jest koło zębate napędu. Jeżeli zamontujemy ją nieprawidłowo bądź też źle wybierzemy jej rodzaj, bardzo łatwo może ona ulec uszkodzeniu lub uszkodzić koło zębate.

 

Prace końcowe

Należy pamiętać, że przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac przy panelu sterowania: wykonywaniem podłączeń, programowaniem czy pracami konserwacyjnymi, trzeba wyłączyć zasilanie. Jednocześnie bardzo ważne jest przestrzeganie ogólnych zasad bezpieczeństwa. Po zakończeniu instalacji siłownika ostrożnie przeprowadzamy kontrolę działania wszystkich podłączonych akcesoriów oraz urządzeń bezpieczeństwa. Na górną część obudowy przyklejamy naklejkę ostrzegawczą, a Klientowi przekazujemy „Instrukcję Obsługi” oraz objaśniamy prawidłowe działanie systemu oraz obsługę napędu. Nie zapominajmy, że sprawność działania systemu należy kontrolować przynajmniej raz na sześć miesięcy. W razie pojawienia się jakichkolwiek problemów, należy kontaktować się z serwisami poszczególnych firm.

 

Wygoda użytkowania


W większości nowych napędów centrala sterująca ma też wbudowany enkoder oraz elektroniczny system antyzgnieceniowy, odwracający ruch skrzydła w przypadku wykrycia przeszkody. Łatwo możemy to sprawdzić po zakończeniu montażu używając tylko ręki. – Na przykład w napędzie C720 po raz pierwszy została zastosowana przekładnia cykloidalna, będąca patentem firmy FAAC, która zwiększa wydajność mechaniczną do ponad 80 proc. Zredukowano także drgania i hałas, a rozłożenie nacisku na wiele punktów styku gwarantuje niezawodne, długoletnie działanie – mówi Andrzej Trojanowski, specjalista FAAC. Dzięki ciągłemu udoskonalaniu produktów, montaż i późniejszy serwis przestają już być skomplikowane, a Klienci są jeszcze bardziej zadowoleni z decyzji o zakupie bramy i napędu. Wszystko zaczyna więc zależeć od poprawnej instalacji systemu automatycznego. Jeśli korzystamy z wyrobów najlepszych producentów, prawidłowy montaż to w takim przypadku więcej niż połowa sukcesu!

 

 

Źródło: RedPen.pl / budnet.pl

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

  • Gdzie zamówić projekt domu? Liczba postów: 73 Grupa: Moja budowa Jak już projekt domu będzie to warto pomyśleć gdzie będzie stała wiata garażowa?
  • Budowa stalowej hali Liczba postów: 7 Grupa: Moja budowa Cześć hala stalowa w wersji wiata garażowa to idealne miejsce przed dom żeby dopełnić walory estetyczne i chronić pojazdy przed warunkami atmosferycznymi.
  • panele fotowoltaiczne Liczba postów: 20 Grupa: Moja budowa Oczywiście że jak już stoi wiata garażowa to idealnie do niej nadaje się panel fotowoltaiczny wszystko jest tak zaprojektowane aby wytrzymała te obciążenia.
  • Rekuperatory Liczba postów: 19 Grupa: Moja budowa wiata garażowa to nie jest miejsce na rekuperator nigdy nie będzie zresztą.
  • Malowanie Liczba postów: 67 Grupa: Moja budowa wiata garażowa zwykle pomalowana jest proszkowo a wcześniej ocynkowana żeby nie rdzewieć.

Ostatnio na forum

  • Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 356 Grupa: Robimy stro... Podłogi drewniane moim zdaniem są najlepsze, bo sprawiają wrażenie ciepłych i są stosunkowo łatwe w utrzymaniu. Świetnie się prezentują i bez problemu można je....
  • Rozbiórki Liczba postów: 107 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
  • Pokój dla dziecka Liczba postów: 194 Grupa: Nowości ara... Gdzie szukaliście inspiracji podczas aranżacji pokojów Waszych dzieci? W moim przypadku zdecydowałem się skorzystać z oferty polecanego mi sklepu internetowego....
  • Samemu czy z firmą Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
  • blacha trapezowa Liczba postów: 142 Grupa: Robimy dach Gdy wiata ma być solidna to tylko blachotrapez. Klienci czasem szukają innych rozwiązań ale to są opcje mniej korzystne w relacji jakość do ceny.
  • Komputerowe projektowanie domów - polska wersja na... Liczba postów: 7 Grupa: Budowa i re... W mojej opinii zdecydowanie warto wziąć pod uwagę w takim razie ZwCAD-a i oczywiście w wersji 2020 ale i najnowszej aktualizacji 2021 który jak na razie prezent...

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19154 użytkowników

Użytkownicy online (1)

gości: 169

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >