Nowa era otulin niskodymowych

Nowa era otulin niskodymowych

Elastomerowy materiał izolacyjny otrzymał znak „European Wheelmark”. Dzięki niemu ta niskodymowa otulina może być wykorzystywana do budowy statków i innych jednostek pływających. Czytaj dalej

Bezpieczeństwo na lądzie i w wodzie

Armaflex Ultima to pierwsza otulina, która zatwierdzona została przez wszystkie kluczowe towarzystwa klasyfikacyjne jako niskodymowy materiał izolacyjny do budowy statków z przeznaczeniem do instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych. Obecnie, oprócz certyfikatów Bureau Veritas, Det Norske Veritas i Lloyd's Register, wyrób ten może poszczycić się również znakiem „European Wheelmark”, który potwierdza zgodność materiału z najbardziej rygorystycznymi standardami Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).


Czytaj również: Odpowiednia hydroizolacja dachu

 

Dotychczas produkty Armaflex Ultima znajdowały zastosowanie przede wszystkim w budynkach użyteczności publicznej, biurowcach, hotelach i innych obiektach, gdzie bezpieczeństwo dużych grup ludzi jest priorytetem. W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań materiał ten nie tylko spowalnia  rozprzestrzenianie się ognia ale również wydziela  niewielką ilość lotnych produktów spalania: Euroklasa reakcji na ogień BL-s1,d0 dla otulin oraz B-s1,d0 w przypadku płyt. Jest to bardzo ważne, ponieważ toksyczny dym może bezpośrednio wpłynąć na nasze zdrowie, ale również ograniczyć widoczność, znacznie utrudniając ewakuację i prowadzenie akcji ratowniczej. Aby materiały wykorzystane do budowy statku były zgodne z wytycznymi Międzynarodowej Konwencji o Życiu na Morzu (SOLAS), muszą przejść pomyślnie przez specjalistyczne testy ogniowe zgodnie z Europejską Dyrektywą w Sprawie Wyposażenia Statków (MED) 2011/75/EU. Prawo to oparte jest o uchwały Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), a warunki prowadzenia testów określone są w kodeksie procedur testów ogniowych (FTPC).      

 

Czytaj również: Idealna hydroizolacja sprawdzi się nawet w zamku!

 


 

Wszystkie otuliny Armaflex Ultima, zarówno te standardowe, jak i samoprzylepne, są zatwierdzone jako izolacje do systemów chłodniczych i klimatyzacyjnych w przemyśle okrętowym. Produkty mogą być przytwierdzane za pomocą klejów Armaflex Ultima, takich jak Armaflex Ultima 700, a także niekapiącego kleju Armaflex Ultima RS850 oraz wolnego od rozpuszczalników Armaflex Ultima SF990.


Wyroby Armaflex Ultima zapewniają najwyższy poziom niezawodności: zamknięta struktura komórkowa materiału, jej niska przewodność cieplna oraz nieprzepuszczalność pary długofalowo zabezpieczają rury przed ucieczką ciepła i niszczeniem związanym z kondensacją pary wodnej. W konsekwencji znacznie obniżone zostają długookresowe koszty eksploatacji jednostek pływających.

 

Czytaj również: Izolacja przeciwwilgociowa w Domu Zeroenergetycznym

 

W razie pożaru Armaflex Ultima generuje znacznie mniejszą ilość dymu niż tradycyjne elastomerowe produkty i znacznie zwiększa bezpieczeństwo osób podróżujących statkiem. Dodatkowym atutem izolacji z syntetycznego kauczuku jest jej elastyczność. To bardzo istotne zwłaszcza tam, gdzie mamy do czynienia z ograniczoną przestrzenią, np. na okrętach, a także w przypadku skomplikowanych instalacji.


Armacell również na kolei

Jako światowy lider w produkcji izolacji elastomerowych, firma Armacell dostarcza rozwiązania również dla innych branż transportowych, w tym przemysłu kolejowego. Armaflex Rail SD to izolacja nowej generacji stworzona z myślą o instalacjach klimatyzacyjnych i chłodniczych w wagonach kolejowych. Otulina ta jako jedyna spełnia wymagania nowej normy europejskiej EN 45545, określającej parametry ogniowe komponentów dla kolejnictwa. Armaflex Rail SD, podobnie jak Armaflex Ultima, charakteryzuje się bardzo niską emisją dymu, jest trudnopalna,  nie wytwarza płonących kropli i nie wpływa na rozprzestrzenianie się płomieni gwarantując bezpieczeństwo pasażerom pociągów.


Doskonałe parametry termoizolacyjne, jak również zapewnienie bezpieczeństwa, to priorytety firmy Armacell. Niezależnie od tego, czy wyroby izolacyjne wykorzystywane są w budynkach, okrętach czy wagonach kolejowych, zawsze możemy liczyć na ich najwyższą jakość i niezawodną, wieloletnią eksploatację.

Źródło: FlyPR / budnet.pl

Zobacz galerie zdjęć

Tagi

Czytaj też…

Czytaj na forum

Ostatnio na forum

  • Pokój dla dziecka Liczba postów: 196 Grupa: Nowości ara... Bardzo ciekawą ofertę edukacyjnych zabawek dla dzieci posiada sklep https://www.toyz.pl/ Z pewnością znajdziecie tam idealną propozycje dla każdego dziecka.
  • Ogrody Zimowe Liczba postów: 96 Grupa: Ogrody Ogrody zimowe to najlepsza propozycja i bardzo mi się podobają, aby można było pięknie korzystać z niego przez cały rok. Chcecie sprawdzić, które opcje są najko...
  • Podłogi drewniane - parkiet, deski... Liczba postów: 356 Grupa: Robimy stro... Podłogi drewniane moim zdaniem są najlepsze, bo sprawiają wrażenie ciepłych i są stosunkowo łatwe w utrzymaniu. Świetnie się prezentują i bez problemu można je....
  • Rozbiórki Liczba postów: 107 Grupa: Stawiamy śc... A propos takich czynności jak skup złomu to warto pamiętać, że dobrze jest zezłomować starą niepotrzebną pralkę czy z gospodarstwa rolnego pług itd.
  • Samemu czy z firmą Liczba postów: 4 Grupa: Aktualności Każdego w końcu czeka przeprowadzka i do tego polecam fantastyczną firmę przeprowadzkową https://www.przeprowadzkiwroclaw.pl Bardzo dobrze się z nimi współpraco...
  • blacha trapezowa Liczba postów: 142 Grupa: Robimy dach Gdy wiata ma być solidna to tylko blachotrapez. Klienci czasem szukają innych rozwiązań ale to są opcje mniej korzystne w relacji jakość do ceny.

Kalkulator ilości tapety

Społeczność budnet.pl ma już 19234 użytkowników

Użytkownicy online (3)

gości: 302

Ostatnio dołączyli
Zobacz wszystkich >
Galerie
Zobacz wszystkie galerie >